جلسه مشترک هیئت مدیره انجمن بهره وری ایران با خبرگان و پیشکسوتان بهره وری

 

جلسه مشترک هیئت مدیره انجمن بهره‌وری ایران با خبرگان و پیشکسوتان بهره‌وری

جلسه مشترک هیئت مدیره انجمن بهره‌وری ایران با خبرگان و پیشکسوتان بهره‌وری ایران در تاریخ 25/4/1402در محل دفتر انجمن  بهره‌وری ایران برگزار گردید. در این جلسه هر یک از حاضرین با توجه به تجربیات خود دیدگاه‌هایشان را در مورد چالش‌ها و راهکارهای ارتقاء بهره‌وری در کشور بیان نمودند. در جمع‌بندی مطالب ارائه شده در جلسه بر نکات زیر تاکید شد:

  • ضمن ضمن ارج گذاشتن به اقدامات صورت گرفته توسط بخش‌های دولتی و غیردولتی در زمینه بهره‌وری در گذشته، ارتقای بهره‌وری در حال حاضر مستلزم تصمیمات سرنوشت ساز از جمله در  زمینه اصلاح نظام حکمرانی می‌باشد ودیگر سیاستها واقدامات مقطعی همچون گذشته از قبیل تغییر ساختار برای تحقق اهداف تعیین شده برای رشد بهره وری (35درصد  از رشد تولید ناخالص داخلی از محل بهره وری) پاسخگو نیست.
  • علیرغم تاکیدات مدیران ارشد نظام از جمله مقام معظم رهبری ورییس جمهور مبنی بر ضرورت توجه به امر  بهره وری در کشور، اما هنوز این صحبتها توسط متولیان مربوطه عمق لازم را پیدا نکرده است.
  • ضرورت تقویت نهضت بهره‌وری با بالا بردن سطح فرهنگ و مطالبه‌گری جامعه در زمینه بهره‌وری وتوجه  به آموزش آحاد جامعه از بدو پیش دبستان  
  • ایجاد ساختار مناسب برای تقویت جایگاه سازمان ملی بهره‌وری که در این زمینه بعضی از اعضاء پیشنهاد  خود را اعلام نمودند.( ادغام در سازمان برنامه وبودجه ویا تشکیل یک معاونت زیرنظر رییس جمهور با تلفیق معاونت علمی،موسسه استاندارد وسازمان ملی بهره وری)
  • ضمن توجه به آسیب شناسی و دلایل عدم تحقق اهداف واجرای برنامه های توسعه قبلی لازم است از ظرفیت‌های برنامه هفتم توسعه برای تقویت و تسریع حرکت بهره‌وری از طریق ارائه پیشنهادات اصلاحی توسط انجمن و سایر فعالان استفاده شود.
  • ایجاد محرکها و مشوق های لازم برای افزایش توجه و تقاضا برای پرداختن به موضوع  بهره وری نظیر معافیتهای مالیاتی می تواند به ارتقاء بهره وری در سازمانها  کمک نماید.
  • یک تشکل ملی وغیر دولتی بهره وری با ا استفاده از اعتبار وظرفیت انجمن بهره وری ایران  و با مشارکت سایر ذینفعان بزرگ بخش خصوصی جهت گسترش نهضت اثربخش بهره وری دز کشور ایجاد گردد.
  • تقویت بخش تنظیم گری ورگلاتوری ونیز تاکید بر نقش نظارتی تشکلهای مردمی از جمله انجمن بهره‌وری در اجرای سیاست‌ها و قوانین مرتبط با بهره‌وری و ارائه گزارش‌های مناسب به مسئولین و جامعه

در پایان قرار شد هریک از اعضا بصورت مکتوب پیشنهادات تکمیلی خود را در زمینه های فوق ارائه تا در جلسات بعدی بصورت تفصیلی در مورد آنها بحث وبررسی بعمل آید.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش