نقش مدیریت شهری در نوآوری

 

 

مدیرعامل انجمن بهره‌وری ایران در نشست مشترک شورای شهر یزد و پارک علم و فناوری استان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی انجمن بهره‌وری ایران، سید حمید کلانتری در این جلسه به نقش مدیریت شهری در سند نوآوری اشاره و عنوان کرد: شهر نوآور را باید با محوریت مدیریت شهری شکل داد و این مهم با تدوین سند نوآوری دنبال می شود.

سیدحمید کلانتری ادامه داد: پارک علم و فناوری یزد منحصر بفرد است و توسعه انسانی اجتماعی باید مدنظر باشد و قطعا یزد یکی از سه استان نوآور است. آنچه نمود یزد است فضاهای علم و فناوری است و سیما و منظر شهری مردم را به نوآوری دعوت کند. فضای یزد از نظر علم و نوآوری مطرح است و باید بیش از امروز در کشور معرفی شود که در این راستا می توان در قالب تفاهم نامه ای بین شهرداری و شورا و پارک علم و فناوری اقدامات را دنبال کرد.

حمیدرضا قمی رئیس کمیسیون شهر هوشمند گفت: سیاست های کلی در این دوره شورای شهر ارتباط با بخش فناوری و استفاده از ظرفیت های بومی بود و از اولین پروژه هایی که در این مسیر راه اندازی شد؛ سامانه ها شهربین، اتوبوس یاب، دوچرخه های اشتراکی، بلیط های کیوآرکد بود.

وی افزود: با منطقه ویژه علم و فناوری تفاهم نامه ای امضا شده است و در بحث پهنه علم و فناوری یزد در این دوره همه مسئولین استان اتفاق نظر دارند و فرصت بسیار مناسبی برای اجرایی شدن است.

ونوس عامری رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه به نقش دانشگاه در توسعه شهرها اشاره و تصریح کرد: ارزشی که دانشگاه تهران در توسعه شهر تهران داشت باعث شد تا نگاه همه به ایجاد زیرساخت های فناورانه معطوف شود و ایجاد این فضاها اگر در یزد شکل بگیرد در توسعه موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: برای نمونه باید عنوان کنم اولین پارک مهارت کودک با فنی و حرفه ای در یزد در حال انجام است و فرزندان حرفه های مختلف را آموزش می بینند.

جمال الدین عزیزی شهردار یزد با تاکید بر اهمیت نوآوری در شهر گفت: نوآوری و تفکر نوآورانه از اولویت های شهرداری است و بسترسازی مناسبی در این دوره اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: ما اولین دفتر نمایندگی یونسکو و دفتر سازمان جهانی تبلیغات را در یزد راه اندازی کردیم تا بستر ارتباطات بین المللی فراهم شود. همچنین یزد عضو شبکه شهرهای یادگیرنده است و بسیاری دیگر از اقدامات که شهرداری بستر آن را فراهم کرده تا همه از آن استفاده کنند و باید گفت یزد بخاطر روحیه نوآورانه میراث جهانی شده است.

الهه جورابی عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به وضعیت عمرانی پارک علم و فناوری و مسائل میراثی این مجموعه از متولیان امر خواست مباحث قانونی و دغدغه دوستداران میراث فرهنگی پیگیری شود.

لطفی رییس پارک علم و فناوری با تشکر از نگاه مدیریت شهری به موضوعات فناوری گفت: کمیسیون شهرهوشمند شورای شهر، مرکز خلاقیت شهرداری با تعامل پارک علم و فناوری راه های توسعه نوآوری را فراهم خواهند کرد و پیشنهاد می شود کارگروهی بین شورای شهر و شهرداری و پارک علم و فناوری ایجاد شود تا راهکارها را مشترکا استخراج کنند و از ظرفیت صندوق نوآوری شکوفایی کشور هم استفاده گردد.

 

متن خبر در خبرگزاری شبستان

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش