گزارش مختصر از اخبار سازمان بهره وری آسیایی (apo)

 

 

کارگاه آموزشی ارتقای ظرفیت فناوری کسب و کارها

انقلاب صنعتی چهارم که با محوریت دیجیتالی شدن، اتصال و اینترنت پیش می رود، چالش ها و فرصت های قابل توجهی را برای کسب و کارها به وجود آورده است. طبق یک نظرسنجی انجمن جهانی اقتصاد در سال ۲۰۲۱ درباره کسب و کارهای کوچک و متوسط در کشورهای عضو آسه آن، بیش از ۸۵ درصد از مالکان این کسب و کارها، دیجیتالی شدن را برای عملکرد تجاری خود حیاتی می دانستند و معتقد بودند که دیجیتالی شدن باعث ایجاد یک اثر «چرخ طیار» می شود که به دلیل کسب شایستگی های فنی داخلی و مزایای آن، ارتقاء را تسهیل می کند. با این حال، کسب و کارهای کوچک و متوسط به طور معمول با کمبود آگاهی، استراتژی، منابع و ظرفیت های فنی محدود هستند و برای شروع ارتقای دیجیتال معنادار در پاسخ به روندهای محیطی و ایجاد قابلیت در مدیریت و پذیرش فناوری به کمک نیاز دارند. این کارگاه، منابعی را برای استراتژی های تحول دیجیتال به منظور تقویت انعطاف پذیری و بهره وری کسب و کارها ارائه خواهد داد.

کارگاه آموزشی سیستم‌های هیدروژن سبز برای گذار به انرژی پایدار

همانطور که در متن ذکر شده است، هیدروژن سوختی پاک بدون انتشار کربن است و بالاترین انرژی مخصوص را در میان تمام سوخت های رایج دارا می باشد. این ماده در بسیاری از صنایع از جمله پالایش نفت، تولید کود و فولاد به عنوان ماده اولیه به کار می رود و همچنین در بخش حمل و نقل و ذخیره انرژی برای تولید برق و گرما کاربرد دارد. آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر گزارش داده است که هیدروژن می تواند تا سال 2050، 12 درصد از مصرف انرژی جهانی را تامین کند و تولید هیدروژن سبز می تواند منجر به کاهش انتشار کربن به میزان 9 تا 20 CO2-معادل به ازای هر کیلوگرم هیدروژن تولید شده از منابع تجدیدپذیر شود.

استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای تولید هیدروژن به دستیابی به اهداف انتشار صفر خالص بدون تاثیر بر خروجی اقتصادی مطلوب کمک می کند. این روش با کربن زدایی بخش هایی از اقتصاد، ضمن تکمیل انتقال سریع به منابع انرژی پایدار، به توسعه اجتماعی و اقتصادی کلی منجر می شود.

دوره آموزشی فناوری های پیشرفته در صنایع تولیدی

صنعت 4.0 و دیجیتالی شدن با استفاده از فناوری های جدید و مدل های کسب و کار نوین، در حال متحول کردن صنعت تولید هستند و موجب افزایش بهره وری و ارزش آفرینی می شوند. تولید هوشمند شامل یکپارچه سازی فناوری های پیشرفته و تجزیه و تحلیل داده ها برای بهینه سازی تولید است.

با این حال، در مسیر گذار به صنعت 4.0، به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط (SMEs)، چالش هایی وجود دارد. راهنمای فرآیند نوآوری دیجیتال برای شرکت های کوچک و متوسط تولیدی سازمان بهره وری آسیایی (APO) در سال 2021، عدم درک مدیران و کارکنان از دیجیتالی شدن را به عنوان یکی از چالش های اصلی معرفی کرد. این راهنما پیشنهاد می کند که شرکت های کوچک و متوسط برای تسهیل توسعه مهارت ها و تغییر فرهنگ سازمانی به سمت مدیریت افقی و چابک با متخصصان باتجربه همکاری کنند.

سازمان بهره وری آسیایی با درک نیاز به نیروی کار ماهرتر و تخصص بیشتر در این زمینه، بر روی ایجاد ظرفیت برای متخصصان بهره وری تمرکز کرده است که می توانند به صنایع در زمینه دیجیتالی شدن و ادغام فناوری پیشرفته مشاوره دهند.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش