تازه های پژوهش در حوزه بهره وری(ارائۀ الگوی بهره وری مبتنی بر سرمایۀ اجتماعی با استفاده از رویکرد فراترکیب)

 

 

مقاله "ارائۀ الگوی بهره وری مبتنی بر سرمایۀ اجتماعی با استفاده از رویکرد فراترکیب"

نویسندگان: علی حیدرنژاد، سید محمدباقر جعفری ، جعفر رحمانی ،  حسن زارعی متین 

بهره‌وری به عنوان یکی از شاخص‌های کلیدی اقتصاد، نقشی محوری در ثروت‌آفرینی و رفاه جامعه ایفا می‌کند. در عصر حاضر، سازمان‌ها برای دستیابی به مزیت رقابتی، نیازمند ابزارهای قدرتمندتر از سرمایه‌های فیزیکی و انسانی هستند. سرمایه‌ اجتماعی به عنوان یکی از این ابزارها، از طریق تسهیل همکاری، نوآوری و خلاقیت، می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر بهره‌وری اثرگذار باشد.

این پژوهش با هدف ارائه‌ الگوی جامع بهره‌وری مبتنی بر سرمایه‌ اجتماعی، با استفاده از روش فراترکیب به بررسی و تحلیل مطالعات پیشین داخلی و خارجی در این حوزه پرداخته است. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد الگوی پیشنهادی شامل 9 بعد، 24 مقوله‌ اصلی و 163 مقوله‌ فرعی (کد) است.

نتایج حاصل از تحلیل محتوای مطالعات پیشین، حاکی از اهمیت بالای سه مقوله‌ "رشد و بلوغ"، "مزیت رقابتی" و "برنامه‌های اجتماعی" در ارتقای بهره‌وری مبتنی بر سرمایه‌ اجتماعی است.برای دریافت اصل مقاله بر لینک زیر کلیک کنید.

https://ensani.ir/file/download/article/65af45727ef3d-10098-67-4.pdf

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش