ساختار نادرست، عامل نابهره‌وری

 

وزیر سابق راه و شهرسازی معتقد است که عامل اصلی نابهره‌وری عدم حاکمیت قانون است و این موضوع، از ساختاری نادرست نشات می‌گیرد.

بهره‌وری یکی از دو عنصر اصلی رشد اقتصادی محسوب می‌شود. عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در گفت‌وگویی که با همکاری انجمن بهره‌وری ایران انجام شده، به عوامل عدم تحقق و ارتقای بهره‌وری می‌پردازد. آخوندی با نگاهی اجتماع‌گرایانه، ساختارهای کلان اقتصادی و سیاسی کشور را عامل تولید چرخه نابهره‌وری معرفی می‌کند. به اعتقاد وی، عامل اصلی نابهره‌وری عدم حاکمیت قانون و استقرار نهادهای بازار است و این موضوع خود از ساختاری برمی‌خیزد که تضاد منافع در آن موجب تصویب قوانینی متعارض و تبعیض‌آمیز می‌شود که در آن، گاهی منافع گروه‌های خاص گنجانده می‌شود.

ادامه این گفت و گو را در ایرنا پلاس بخوانید. {اینجا را کلیک کنید.}

انجمن بهره وری ایران به منظور آسیب شناسی عدم ارتقای بهره وری در کشور مجموعه گفت و گوهایی رابا مدیران ارشد و صاحب تجربه در سطح ملی ترتیب داده است که از این پس، به مرور حاصل این گفت و گوهای تخصصی و چالشی در سایت انجمن بهره وری ایران منتشر خواهد شد.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش