بازنگری در سیاست‌های انرژی

 

مدیرعامل انجمن بهره‌وری ایران در گفتگو با رادیو گفتگو بر ضرورت بازنگری در سیاست‌های انرژی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن بهره‌وری ایران، برنامه «روزنه» با موضوع ضرورت کاهش مصرف و مدیریت مصرف انرژی، روز شنبه پنجم بهمن ماه 1399 در ارتباط تلفنی با مهندس سید حمید کلانتری همت آبادی، مدیرعامل انجمن بهره‌وری ایران و معاون سابق وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از شبکه رادیویی گفت وگو روی آنتن رفت.

حمید کلانتری همت آبادی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: میزان مصرف انرژی در ایران بسیار زیاد است.
وی افزود: سیاست‌های قیمتی و یارانه انرژی در ایران باعث شده‌اند تا میزان مصرف به شدت افزایش پیدا کند.
مدیرعامل انجمن بهره‌وری ایران ادامه داد: ما در بین تمام کشورهای جهان در زمینه پرداخت یارانه انرژی رتبه اول را داریم و سالانه نزدیک به 70 میلیارد دلار معادل 15 درصد از تولید ناخالص داخلی را به عنوان یارانه انرژی مصرف می‌کنیم.
وی افزود: ارزان بودنِ قیمت انرژی و توزیع نامناسب آن بین مصرف‌کنندگان باعث شده تا فرهنگ اسراف در جامعه ایران نهادینه شود.

حمید کلانتری همت آبادی تصریح کرد: متوسط مصرف انرژی در بخش خانگی کشور، حدود 2 برابر بیشتر از میانگین دنیا است.

وی افزود: 75 درصد از انرژی مصرفی در بخش صنعت ایران، در سه زمینه‌‌ی «فرآورده‌های معدنی غیر فلزی» و «تولید مواد شیمیایی» و «تولید فلزات پایه» استفاده می‌شوند.
معاون سابق وزیر کار تاکید داشت: ما باید در سیاست‌های انرژی کشور تجدیدنظرهای جدی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: منابع گازی و نفتی ایران یک روز تمام می‌شوند، بر همین اساس ما باید با تدبیری درست ثروت ملی را بهینه و درست مصرف کنیم.

حمید کلانتری همت آبادی افزود: طبق برنامه چهارم توسعه کشور، قرار بود سالانه 20 درصد از وابستگی کشور به اقتصاد نفتی را کاهش دهیم.
وی با اشاره به این که مصرف انرژی نباید در گرو مصرف نفت و گاز باشد، اظهار داشت: ما باید در تمام حوزه‌های مرتبط به مصرف انرژی اقدامات فرهنگی را در اولویت قرار دهیم و فرهنگ صحیح مصرف را به جامعه منتقل کنیم.

مدیرعامل انجمن بهره‌وری ایران اضافه کرد: تکنولوژی‌های جدید می تواننند با ایجاد شرایط مطلوب، میزان مصرف انرژی‌های مختلف را به مقدار چشم‌گیری کاهش دهند، برای مثال پنجره‌های دو جداره به تنهایی بخش بسیار زیادی از انرژی داخل منزل را حفظ می‌کنند و از مصرف سوخت بیشتر جلوگیری می‌کنند.
وی افزود: پنجره‌های دو جداره می‌توانند تا 30 درصد از میزان مصرف انرژی در یک ساختمان را کاهش دهند.

لينک خبر در سایت رادیو گفتگو

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش