در رثای سردار سرافراز اسلام

 

سیدحمید کلانتری در سرمقاله روزنامه آفتاب یزد این پرسش را مطرح کرده که راستی رمز و راز توفیق بزرگ سردار شهید اسلام و انقلاب چیست؟

خدای رحمان محبت آنان که ایمان آورده و اعمال شایسته و نیکو انجام می‌دهند را در دل مردم جای می‌دهد. سوره مریم آیه96


به نظرم رسید که در کنار همه تجلیل‌ها، تعریف‌ها، ذکر‌ها، بزرگداشت‌ها و نظراتی که در معرفی ویژگی‌ها و ارزش‌های متعالی و زندگی سراسر خدمت، جهاد و رشادت شهید عزیز حاج قاسم این روزها گفته و شنیده می‌شود، از زاویه و نگاه دیگری به جایگاه و عظمت او بنگرم.
به قول زنده یاد دکتر شریعتی خداوند چنین مقرر کرد که نهضت عاشورا، جانفشانی و عظمت‌هایی که امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش در روز عاشورا و در سرزمین کربلا آفریدند سندی باشد بر حقانیت جایگاه رفیع انسان و بزرگی وصف ناپذیر او تا ملائک بدانند که چرا باید به انسان سجده می‌کردند و ...
این است که زینب آن پیام رسان بزرگ
عاشورا در وصف آنچه رخ داده بود، می‌گوید ما رایت الا جمیلا.

 

و اینک در تداوم نهضت آزادی بخش و احیاگر عاشورا، حاج قاسم را می‌بینیم که با شور و شوق و عشق و عرفان، پرچم تعالی بخش و عزت آفرین نهضت حسینی و آزادگی انسان‌ها از قید و بند ظلم‌ها و ستم‌های قداره بندان زمان را در سراسر جبهه مقاومت از فلسطین تا غزه، تا لبنان و سوریه، تا افغانستان و ایران و عراق با افتخار و عظمت به اهتزاز می‌آورد.تا انسانهای مظلوم منطقه را از اسلام دست ساز استکبار جهانی که بر مبنای جهل و خشونت و جنایت استوار گشته است آزاد نماید.
و چگونه این سردار مخلص به یادگار مانده از غافله بزرگ سرداران رشید شهید چون همت، باکری، بروجردی، خرازی، کاظمی، جهان آرا و صدها شهید و همرزم دیگر به زیباترین چهره درخشید و جلوه آرایی کرد و صدها هزار نه میلیون‌ها انسان تشنه انسانیت، رهایی و آزادگی را شیفته و واله اخلاص، صداقت و حرکت خویش ساخت.


ابراز همدردی و همراهی خالصانه و گسترده مردم پس از شهادت مظلومانه این سردار سرافراز در ایران و غالب کشورهای منطقه و برگزاری راهپیمایی‌های سراسری در استانها و شهرستان‌ها تاییدی بود بر حقانیت راه و مسیری که او برگزیده بود و سپاس و قدردانی از خدمات، رشادت‌ها و دلاور مردیهای او در دفع فرقه سراسر ضلالت و خشونت داعش و دفع اسلام مبتنی بر ترور و وحشت و بازگرداندن امنیت و آرامش در کشور‌های منطقه.
نکته زیبای دیگر در رویداد شهادت این شهید بزرگوار، همدلی و همراهی یکپارچه گروه‌ها و جناحهای مختلف و متفاوت سیاسی از چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالی تا اقوام مختلف کرد و ترک و بلوچ و فرق مختلف مذهبی با اعلام مواضع، یادداشت‌ها و صدور بیانیه‌ها بود که امید است از آثار پر خیر و برکت شهید تعالی بخش و آزاد اندیش‌مان، فضای گسترش وحدت و وفاق ملی، کنار گذاشتن اختلافات و تعصبات نادرست و رفتار‌های بازدارنده، جزمی‌و محدود کننده را پدیدار و سرمایه اجتماعی
آسیب دیده جامعه را بازسازی نماید.


در بخش پایانی یادداشت لازم است به این نکته مهم نیز اشاره‌ای بشود که راستی رمز و راز توفیق بزرگ سردار شهید اسلام و انقلاب در خلق این همه عظمت و خیر و برکت چه بود.
آنچه از گفته‌ها و خاطرات یاران و نزدیکان و اندیشه و منش سردار می‌توان فهمید در چند عبارت و جمله و کلام کوتاه می‌گنجد:شهید حاج قاسم سلیمانی انسانی خودساخته بود، دنبال جاه و مقام نبود، با مردم بود و در اندیشه مردم، اهل عمل بود و پیشتازی در عرصه‌های گوناگون، فرماندهی بود در کنار سربازان، خود را سربازی می‌دانست برای اسلام، کشور و مردم.سیاست زده و وام دار کسی نبود، به آنچه باور داشت عامل بود، اخلاص داشت و صداقت،پاک بود و پاک زیست و با پاکان محشور شد، دنبال دنیا، شهرت، منیت و منافع شخصی نبود.در شهر آشوب فسادگرایی، اختلاس، دنیا طلبی، مقام خواهی، زد و بند‌های سیاسی و رفتارهایغیر اخلاقی بخشی از صاحبان نام و نشان، او اخلاق مدار و خداجو بود.و در یک کلام عاشق راهش بود و آرزویش شهادت و خدا که او را دوست می‌داشت جانش را خرید و بهشت جاودان را با شهادت نصیبش ساخت و کنار یاران شهیدش ماوا گرفت. عاش سعیدا و مات سعیدا.و این پیام خداوند است که به استقبال او می‌رود یا ایتهالنفس المطمئنه ارجعی الی ربک مرضیه مرضیه، فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی

 سید حمید کلانتری، مدیرعامل انجمن بهره وری ایران

 لینک مطلب در روزنامه آفتاب یزد 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش