بیانیه همایش بهره‌وری

 

 

‍‍راهکارها و توصیه های پیشنهادی و مورد تاکید برای ارتقای بهره وری در دهمین همایش ملی بهره وری در قالب بیانیه این همایش تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن بهره وری ایران، در این بیانیه ضمن ارائه بخشی از آمارهای ارائه شده در این همایش، هشت راهكار و توصیه پیشنهادی و مورد تاكید دهمین همایش ملی بهره وری ایران منتشر شده است.

رئوس این راهكارها و توصیه های پیشنهادی به شرح ذیل است:

یك – بهره وری از مدرسه و از دوره ابتدایی آغاز می شود. مدارس باید با نگرش بهره وری مدیریت شوند. آموزش و پرورش كشور می تواند مهم ترین دستگاه پرورش دهنده انسان های بهره ور و تضمین كننده زیست و حیات بهره ور ایرانیان در سطوح مختلف باشد.

دو – نظام آموزش عالی و دانشگاه ها بر اساس مدیریت جامع و راهبردی توسعه منابع انسانی و توجه به نیاز جامعه در تخصص ها و مهارت های گوناگون در گرایش های مختلف هدایت نمی شود.

سه – ریشه نابهره وری های امروز جامعه را می توان در لایه های فرهنگ عمومی، غفلت و باورمند نبودن مدیران ارشد، ناكارآمدی و بی ثباتی در سیاستهای كلان اقتصادی، نامساعدبودن فضای رقابتی در محیط كسب و كار و وجود اختلال و ناهماهنگی در ساختار سیاسی كشور و نظام حكمرانی جستجو كرد.

چهار – با بررسی های به عمل آمده هر جا كه بهره وری پایین است، شاهد اخلالی در نظام قیمتی و اشتباه علامت دادن قیمت ها هستیم.

پنج - یكی از مشكلات كشور در حوزه بهره وری، نظام نابهره ور در قانونگذاری و وجود پاره ای قوانین متداخل، ناقص و متناقض است كه غالبا به جای گشایش در مسیر توسعه، نوعی نقش مانع و بازدارنده دارند.

شش – راه اصولی و پایدار توسعه ایران با بازگشت به فرهنگ و ظرفیت های تاریخی و سنت ها و ارزشهای تمدنی ایران می گذرد و توصیه می شود «منظومه فرهنگ های ایرانی» به عنوان یك محور در تدوین برنامه های توسعه و تصمیم گیری های كشور مورد توجه قرار گیرد.

هفت ـ انتظار می رود به منظور ارتقای مدیریت و بهره وری در نظام اداری كشور و شركتها و سازمانهای تحت پوشش دولت، نظام انتخاب و انتصاب مدیران ارشد دولت به نحو موثری با هدف ارتقای معنادار نقش و صلاحیت های حرفه ای در انتخاب مدیران ارشد دولت مورد بازنگری قرار گیرد.

هشت – از آنجا كه بهره وری سازمان ها یك امر سیستمی است و پیشرفت هر مولفه ای مستلزم پیشرفت دیگر مولفه های سازمانی است، ضرورت دارد «نظام نامه بهره وری دولت» در قالب یك یك قانون دائمی به تصویب مجلس برسد كه در آن تمام جنبه های بهره ور ساختن و بهره ور ماندن و پیشرفت دائمی مفاهیم بهره وری و حكمرانی آن در دولت تضمین شود.

شایان ذكر است كه كه انجمن بهره وری ایران در راستای ایفای نقش و مسئولیت ملی و غیرانتفاعی خود در ایجاد دغدغه، حساسیت و باور موثر در میان سیاستگذاران، مدیران ارشد و مسئولین نظام در جهت توجه به موضوع بهره وری، دهمین همایش ملی بهره وری را در روزهای پایانی مردادماه سال جاری برگزار كرد.

برای مطالعه بیانیه فایل زیر را دانلود کنید.

فایل مرتبط: ‍‍‍پیام و بیانیه دهمین همایش ملی بهره وری

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش