بهره‌‌وری و پشتیبانی تولید

 

مدیرعامل انجمن بهره‌وری ایران گفت: ارتقای بهره‌وری، یکی از اساسی‌ترین پشتیبانی‌ها از تولید است.

مدیرعامل انجمن بهره‌وری ایران با بیان اینکه انتظار می‌رود با توجه به شرایط کشور، بهره‌وری در سال 1400 بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: ارتقای بهره‌وری، یکی از اساسی‌ترین پشتیبانی‌ها از تولید است

به‌گزارش روابط عمومی انجمن بهره وری ایران، سید حمید کلانتری با بیان این مطلب افزود: بهره‌وری، مقوله بسیار مهمی است که یکی از مبناهای سنجش توانمندی مدیریت در هر کشوری به شمار می‌آید. چنانچه تولید ناخالص داخلی از دو بخش اصلی تشکیل می‌شود. یکی میزان سرمایه‌گذاری است و بخش دوم میزان بهره‌وری است، بنابر‌این می‌توان اهمیت بهره‌وری در توسعه کشورها را دریافت.

وی با بیان اینکه آخرین آمارهای اعلام شده بهره‌وری در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله حوزه صنعت و تولید رضایت‌بخش نیست، اذعان کرد: این در حالی است که بر اساس آمار سازمان بهره‌وری آسیایی، بین سال‌های 1389 تا 1396، رشد بهره‌وری به‌طور متوسط از رشد اقتصادی 24 کشور آسیایی، 35 درصد یعنی 2.2 واحد از میانگین رشد اقتصادی 5.5 درصدی این کشورها بوده است.

مدیرعامل انجمن بهره‌وری ایران با تاکید بر اینکه در کشورهای مختلف از بهره‌وری به‌منظور توسعه کشورها بهره گرفته شده و تلاش‌های متعددی نیز در این زمینه صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر به دنبال پشتیبانی از تولید و مانع‌زدایی از آن هستیم باید ارتقای بهره‌وری در بنگاه‌های تولیدی و ایجاد نگرش و باور بهره وری در میان مدیران سازمان‌ها و ادارات دولتی را تقویت سازیم.به گفته وی، اگر دستگاه‌هاي دولتي ما واقعا به دنبال رونق توليد و اقتصاد هستند، لازم است به تحول اداري و مقررات‌زدايي و رفع موانع با بهبود فرآيندها همت گمارند.

سيد حميد كلانتري، ارائه آموزش‌های بهره‌وری در سطوح گوناگون حتی از دوره مدرسه و دانشگاه، گسترش مشاوره‌های صحیح بهره‌وری در بنگاه‌های اقتصادی و اصلاح بهره‌ورانه مدیریت بنگاه‌های تولیدي از روش مالک‌مدیری به روش تفکیک مدیریت از مالکیت را بخشی از اقدامات به‌منظور توسعه بهره وری در تولید برشمرد.

کلانتری خاطرنشان کرد: با وجود این که از برنامه چهارم تا ششم توسعه به طور ميانگين سهم حدود 33 درصدی از رشد اقتصادی به بهره‌وری اختصاص یافته است، اما در عمل اهداف برنامه‌های توسعه در حوزه بهره‌وری محقق نشده و فاصله زیادی نیز برای تحقق این مهم وجود دارد.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش