سازمان apo گزارش هیئت که به سریلانکا در مارس 2024 سفر کرده بود را منتشر کرد.

 

در مارس ۲۰۲۴، هیئتی از APO و KDI به کلمبو، سری‌لانکا سفر کردند که سازمان apo گزارش این هیئت را منتشر کرد: 

افزایش بهره‌وری برای پیشرفت اجتماعی و اقتصادی و ایجاد رفاه و رشد ملی حیاتی است. از سال ۲۰۱۸، سازمان بهره‌وری آسیا (APO) از طریق برنامه ویژه کشورهای عضو (SNP) پیشگام در کمک به کشورهای عضو برای ایجاد برنامه‌های جامع کلان ملی بهره‌وری شده است. تا کنون، شش کشور عضو شامل بنگلادش، کامبوج، فیجی، لائوس، پاکستان و ویتنام از این برنامه‌ها برای رفع موانع رشد بهره‌وری و پیشرفت‌های راهبردی خود استفاده کرده‌اند.

بهره‌وری سری‌لانکا در طول دهه گذشته، به ویژه در بخش‌هایی مانند گردشگری و خدمات، رشد قابل توجهی داشته است. با این حال، همه‌گیری کووید-۱۹ باعث انقباض اقتصادی و افزایش فقر شد. در پاسخ به این موضوع، سری‌لانکا در دسامبر ۲۰۲۳ ابتکار بزرگی را برای توسعه برنامه کلان ملی بهره‌وری خود با حمایت دبیرخانه APO و کمک فنی موسسه توسعه کره (KDI) آغاز کرد. هدف این ابتکار، ادغام بهره‌وری در دستور کار توسعه اقتصادی است که به عنوان الگویی برای شکوفایی کامل پتانسیل کشور و ایجاد رشد اقتصادی پایدار عمل می‌کند.

در مارس ۲۰۲۴، هیئتی از APO و KDI به کلمبو، سری‌لانکا سفر کردند. آنها پیشرفت تحقیقات برنامه کلان را به اشتراک گذاشتند، داده‌ها را جمع‌آوری کردند و در مورد برنامه اجرایی با دبیرخانه ملی بهره‌وری (NPS)، وزارت کار و امور خارجه و سایر ذینفعان گفتگو کردند. در طول بازدید، هیئت مدیره ارزیابی جامع از وضعیت بهره‌وری فعلی سری‌لانکا و تجزیه و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدها (SWOT) انجام داد و همچنین جهت‌گیری‌های راهبردی برای ارتقای بهره‌وری را پیشنهاد کرد.

همچنین نظرسنجی‌ها و بحث‌های عمیقی با ذینفعان کلیدی از وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت کار و امور خارجه، ماهیگیری، صنایع، کشاورزی و گردشگری انجام شد. این بحث‌ها با هدایت مقامات عالی‌رتبه دولتی از جمله وزیر کار و امور خارجه، وزیر ماهیگیری و وزیر صنایع هدایت شد. همگی آنها بر نقش حیاتی برنامه کلان در غلبه بر موانع بخش‌های مختلف تأکید کردند و از توسعه آن حمایت کردند. این بازدید همچنین موضوعاتی مانند زیرساخت، سرمایه‌گذاری سرمایه، دیجیتالیзация، ظرفیت‌سازی، نوآوری و اصلاحات نظارتی را برجسته کرد. در حالی که این چالش‌ها چشمگیر هستند، اما فرصت‌هایی را برای مداخلات راهبردی و نوآوری‌های سیاستی ایجاد می‌کنند که می‌تواند سری‌لانکا را به سمت رشد پایدار بهره‌وری هدایت کند.

پس از بازدید، تجزیه و تحلیل اولیه برنامه کلان با در نظر گرفتن راهبردها، اهداف و جهت‌گیری‌ها همچنان در حال اصلاح است. نسخه میان‌دوره‌ای این برنامه کلان متعاقباً در دومین بازدید برای ذینفعان در سری‌لانکا ارائه می‌شود و سپس برای پذیرش گسترده منتشر خواهد شد

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش