ارتقای جامع و کامل بهره‌وری نظام اداری کشور: ضرورتی انکارناپذیر(دکتر سید حمیدخداداد حسینی)

 

روابط عمومی انجمن بهره روی یادداشتی به نقل از آقای دکتر سیدحمید خدادادی تحت عنوان" ارتقای بهره وری نظام اداری کشور " تهیه کرده است که به شرح ذیل است.

ارتقای بهره‌وری نظام اداری کشور، امری حقیقی، همه‌جانبه و ضروری است که سازمان ملی بهره‌وری طی سه سال، طرحی جامع برای آن تدوین نموده است. این طرح در سطوح مختلف خرد تا کلان برای تمامی ارگان‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها قابل اجرا بوده و وظایف هر یک از آنها را به طور دقیق تبیین می‌کند.با وجود تکمیل این طرح جامع، متأسفانه به تصویب هیئت دولت نرسید و با تغییر دولت، سرنوشت آن نامشخص ماند.با توجه به اهمیت این طرح برای ارتقای نظام اداری کشور، انتظار می‌رود دولت جدید از خروجی این برنامه جامع و همه‌جانبه برای اصلاح نظام اداری در تمامی سطوح بهره‌برداری نماید.مدیران و خط‌مشی‌گذاران همواره به دنبال راه‌هایی برای ارتقای بهره‌وری بخش دولتی بوده‌اند. با این حال، پژوهش‌های جامعی در این زمینه صورت نگرفته و آنچه که تاکنون انجام شده، تنها به بخش‌های جزئی پرداخته و همه جوانب نظام اداری را پوشش نداده است.

ابلاغ سیاست‌های کلی توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۹، تأکید بر ارتقای بهره‌وری در برنامه‌های توسعه، سند چشم‌انداز بهره‌وری دولت در سال ۱۳۹۴ و ضرورت وجود نظام اداری کارآمد برای افزایش بهره‌وری کل و بهره‌وری منابع، همگی بر ضرورت اجرای این طرح تأکید دارند.

 

اهداف :ارائه برنامه جامع برای ارتقای بهره‌وری در نظام اداری کشور

شناسایی و تبیین انتظارات ذینفعان

تعیین وضعیت کنونی ارتقای بهره‌وری در نظام اداری کشور

ارائه چهارچوب جامع ارتقای بهره‌وری در نظام اداری و نقش سازمان‌های ذیربط

دستاوردهای مورد انتظار:

ارائه سند چشم‌انداز بهره‌وری در نظام اداری

تدوین برنامه‌های کلان و عملیاتی

اجرا و ارتقای بهره‌وری در نظام اداری

تعیین شاخص‌ها و نظام پایش و نگهداشت بهره‌وری

تبیین نقش و جایگاه سازمان‌های ذیربط

بهره‌وری همواره در برنامه‌های توسعه مورد توجه قرار گرفته و سهم قابل‌توجهی از رشد اقتصادی به آن اختصاص یافته است. ارتقای بهره‌وری، منجر به افزایش رضایت‌مندی مردم از خدمات نیز خواهد شد.نظام ارتقای بهره‌وری در ایران در چهار لایه سازمانی، استانی، بخشی و ملی مدنظر قرار گرفته است.

راهکارها:

تقویت توانمندی‌های نظام اداری کشور، نوین‌سازی و ایجاد تحول، اصلاح ساختارهای اداری و پاسخگویی مدیران و کارکنان، از جمله راهکارهای تحول در نظام اداری کشور هستند.

بنابر این ارتقای بهره‌وری نظام اداری، ضرورتی انکارناپذیر برای توسعه کشور است. با اجرای طرح جامع سازمان ملی بهره‌وری، می‌توان به این مهم دست یافت و شاهد تحولات مثبت در نظام اداری کشور بود. 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش