توسعه هوش مصنوعی در خدمات دولتی نیازمند اراده قوی و حرکتی هوشمندانه است

 

 

 

رفیع‌زاده توسعه کاربردی هوش مصنوعی برای ارائه خدمات به مردم را نیازمند یک اراده قوی و حرکتی شجاعانه برای ایجاد تحول دانست و گفت: ما مشکل زیرساخت، نرم‌افزار و افراد متخصص نداریم. مشکل از ما مدیران شروع می‌شود و تا نگاه خود و فرهنگ سازمانمان را عوض نکنیم، اتفاقی نمی‌افتد.  دکتر علاءالدین رفیع‌زاده؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان در نخستین همایش آموزشی «هوش مصنوعی، نظام اداری و آینده‌ دولت» که 18 مهرماه با همکاری سازمان ملی هوش مصنوعی برگزار شد، بر اهمیت بکارگیری هوش مصنوعی در ارائه خدمات عمومی تاکید و اعلام کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، در سازمان اداری و استخدامی کشور یک امور تخصصی با عنوان هوش مصنوعی و هوشمندسازی دولت ایجاد کردیم تا در تعامل با سازمان ملی هوش مصنوعی، تحولی در ارائه خدمات عمومی به صورت هوشمند ایجاد کند.

وی با اشاره به برخی یافته‌های یک پژوهش در زمینه کاربردهای هوش مصنوعی، بر نقش آموزش کارکنان دولت در حوزه این تکنولوژی تاکید کرد و گفت: نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که 54 درصد کارکنان در حوزه استفاده از هوش مصنوعی نیاز به آموزش دارند، لذا نقش مرکز آموزش مدیریت دولتی اینجا مهم است و باید در این حوزه با جدیت بیشتری وارد شود. 

رفیع‌زاده توسعه کاربردی هوش مصنوعی برای ارائه خدمات به مردم را نیازمند یک اراده قوی و حرکتی شجاعانه برای ایجاد تحول دانست و گفت: ما مشکل زیرساخت، نرم‌افزار و افراد متخصص نداریم. مشکل از ما مدیران شروع می‌شود و تا نگاه خود و فرهنگ سازمانمان را عوض نکنیم، اتفاقی نمی‌افتد. 

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در دولت؛ سامانه‌های متعددی داریم، گفت: اگر وفاق بین سامانه‌ها ایجاد شود و اشتراک‌گذاری اطلاعات و داده‌ها صورت بگیرد، نفع آن را مردم می‌برند. این اتفاق نیازمند یک اراده و یک اقدام شجاعانه تحولی است. 

منبع:  وبسایت سازمان اداری و استخدامی

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش