نتیجه نوآوری؛ بهره‌وری

 

مدیر «خانه خلاق و نوآوری (ب)»: نوآوری همواره منجر به بهره‌وری می‌شود

نوآوری همواره منجر به بهره‌وری می‌شود/ خانه «ب» صنایع دستی را وارد خانه‌ها می‌کند/ چالش صنایع دستی کشور، تصور درباره کاربردی نبودن آنهاست

مدیر خانه خلاق ونوآوری «ب» گفت: امروزصنایع دستی بیشتر به کالای لوکس تبدیل شده شده و در سبد خرید مردم جایگاهی ندارد، درهمین راستا خانه «ب» تلاش کرده تا این موضوع را بهینه و کاربردی تعریف کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن بهره‌وری ایران، زهرا ابوالحسنی مدیر خانه خلاق ونوآوری «ب» در همایش چهره‌های موفق بهره‌وری که ازسوی انجمن بهره‌وری ایران برگزار شد با تاکید بر این نکته که نوآوری همواره منجر به بهره‌وری می‌شود، گفت: ما در خانه «ب» تلاش کردیم از طریق عوض کردن مدل کسب‌و‌کار خود در جهت نیل به بهره‌وری گام برداریم.

وی افزود: این خانه با هدف گسترش خلاقیت حدود یک سال است که شکل گرفته و  به دنبال پرورش و توسعه خلاقیت در جامعه است تا ایده های ناب را به سمت درستی هدایت کنیم.

مدیرخانه خلاق ونوآوری «ب» افزود: بهره‌وری یعنی انتخاب کار درست و انجام درست آن کار، بنابراین ما در این خانه خلاق تلاش کردیم تا به لحاظ محدودیت در منابع از آنچه که در دست داریم استفاده بهینه‌ای داشته باشیم.

ابوالحسنی  تصریح کرد: صنایع دستی و گردشگری در ایران درگیر چالش‌هایی است که خانه خلاق و نوآوری «ب» طی یکسال گذشته ضعف‌های این صنعت را بررسی و احصا کرده که مشکل اساسی در صنایع دستی، کاربردی بودن آن است. امروزصنایع دستی بیشتر به کالای لوکس تبدیل شده لذا در سبد خردید مردم جایگاهی ندارد که درهمین راستا خانه تلاش کرده تا این موضوع را بهینه و کاربردی تعریف کند.

 

50 کارگاه تحت‌پوشش خانه خلاق و نوآوری «ب»

وی ادامه داد: ما با این اقدام به دنبال حفظ بازار کارتولید کنندگان این محصول هستیم و در حال حاضر 50 کارگاه را تحت پوشش طرح‌های خلاقانه خود داریم

که بزودی طراحی‌های نو و کاربری آنها به مرحله اجرا می‌رسد. همچنین خدمات ایده و طرح نیز به تولیدکنندگان این صنایع ارائه می‌دهیم تا محصولات جامعه‌پسند و کاربردی تولید کنند و مردم نیز توان خرید آن را داشته باشند.

وی که سابقه فعالیت در تیم تولید انمیشین را نیز دارد، با تاکید بر اینکه نوآوری در تولید محتوا نیز می‌تواند اتفاقات موثری را رقم بزند، افزود: یکی از این اتفاق‌های موفق در حوزه انیمیشن «دیرین دیرین» بود به محبوبیت اجتماعی بالایی دست یافت و به نوعی می‌توان گفت این راه، گام برداشتن در مسیری بود که شیوه‌ای نوآورانه و غیرمرسوم را تجربه کرد.

به گفته وی، به‌جای رقابت یک بازار جدید را فراهم آوردیم و با یک ایده خلاقانه از کمترین منابع بیشترین بهره‌وری را ایجاد کردیم.

 

مطالب مرتبط:

زیست‌بوم بهره‌وری نقطه اتکای مدیریت کشور باشد

نهادهای قانونگذار نمی‌توانند با آهنگ تکنولوژی‌ها پیش بروند

بهره‌وری نیازمند شبکه نخبگانی

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش