میزگرد بهره‌وری در خانواده

 

میزگرد بهره‌وری در خانواده با حضور سید حمید کلانتری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن بهره‌وری ایران، سید حمید کلانتری، مدیرعامل انجمن بهره‌وری ایران با بیان اینکه بهره‌وری در خانواده سهل و ممتنع است، گفت: خانواده پایه شکل‌گیری جامعه است و باید به آن نگاه ساختاری و نهادی شود.

وی با بیان اینکه در گذشته خانواده‌ها محله‌ها را تشکیل می‌دادند، اما این مسئله دیگر موضوعیت ندارد، خاطرنشان کرد: در گذشته سرمایه‌های اجتماعی در خانواده‌ها شکل می‌گرفت، در حالی که زندگی مدرن شهری حصارهایی درست کرده است که مهلت آشنایی افراد را نمی‌دهد، از این رو کارکرد خانواده تغییر کرده است.

سید حمید کلانتری در ادامه به بیان مفاهیم بهره‌وری پرداخت و درباره عوامل مؤثر در پایداری خانواده، حوزه‌های تأثیرگذار در بهره‌وری خانه و خانواده و مهم‌ترین ویژگی‌های یک خانواده بهره‌ور، به تشریح یک مدل 5 بعدی که شامل 25 شاخص خانواده بهره‌ور است، پرداخت.

همچنین اشرف‌السادات موسوی، پژوهشگر حوزه خانواده با تأکید بر اینکه خانواده، یک عامل بهره‌وری و کانون رشد و تربیت منابع انسانی بهره‌ور است، خاطرنشان کرد: بهره‌وری یک بینش، نگرش و رفتاری است که در انسان‌ها باید نهادینه شود تا به یک رفتار پایدار تبدیل شود. این در حالی است که خانواده، کانون پرورش انسان‌هاست و این قدرت را دارد که این رفتارها را در درون خانواده نهادینه کند.

وی در ادامه، گزارش «بهره‌وری در خانواده و الزامات مداخله برای بهبود آن» را با رویکرد ساختارشناسی مسئله ارائه کرد و گفت: هدف از این پژوهش که بر پایه مطالعات کتابخانه‌ای و مرور ادبیات بوده، تبیین یک الگوی عملیاتی برای تحقق بهره‌وری با چارچوب سیاستگذاری است.

در ادامه این نشست که به میزبانی سازمان ملی بهره‌وری ایران برگزار شد، شیمادخت ساده، رئیس گروه اعتبارسنجی جوایز این سازمان ضمن اشاره بر نقش خانواده در کاهش تولید زباله و پسماند، بر اهميت موضوع بازيافت پسماندهاي خانگي و شهری و تاثیر آن بر حفظ محیط‌ زیست و پیشگیری از معضلاتی نظیر بحران انرژی، بحران آب، آلودگی هوای شهرها و افزایش نگران‌کننده تولید زباله، تأکید کرد و گفت: مدیریت زباله یکی از مهم‌ترین کارها برای داشتن محیط سالم‌تر زندگی، محسوب می‌شود. همچنین بازیافت زباله‌ها از دو جهت مفید است: هم زباله کمتری در محیط ایجاد می‌شود و هم مواد خام کمتری مورداستفاده قرار می‌گیرد. در مباحث مربوط به زباله توجه به پیشگیری از تولید زباله، کاهش مقدار تولید زباله، استفاده از تولیداتی که به دفعات قابل‌استفاده باشد، بازیافت و دفن زباله از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

الهام واقفی، پژوهشگر در حوزه بهره‌وری خانواده نیز در این نشست به بررسی سیاستگذاری نهاد خانواده در جمهوری اسلامی ایران با رویکرد بهره‌وری، پرداخت و گفت: در حال حاضر پیشرفت کشور، به موضوع بهره‌وری گره خورده است و در همین راستا، اعتلای فرهنگ بهره‌وری، به‌عنوان یکی از اهداف سازمان ملی بهره‌وری ایران در سند راهبردی‌ این سازمان آمده است. بنابراین یکی از پشتوانه‌‌هایی که سازمان بهره‌وری می‌تواند به آن تکیه کند، خانواده‌های بهره‌ور است.

لینک های مرتبط:

هفتمین عصرانه بهره وری انجمن بهره وری ایران با موضوع «بهره وری در خانواده»

متن خبر در سایت سازمان ملی بهره‌وری ایران

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش