امضای تفاهم نامه با بیمه مرکزی

 

تفاهم نامه همکاری میان بیمه مرکزی ایران و انجمن بهره وری ایران به امضای دکتر غلامرضا سلیمانی و مهندس سید حمید کلانتری رسید.

ترویج و توسعه فرهنگ بهره‌وری و بیمه در جامعه، فراگیر شدن صنعت بیمه در جامعه، کاهش هزینه شرکت‌های بیمه از طریق کاهش خسارات و مدیریت ریسک با اجرای طرح‌های ترویجی و فرهنگسازی، افزایش سهم صنعت بیمه در GDP از طریق افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه، ایجاد آرامش بیشتر در سطح جامعه به ویژه برای بیمه‌گذاران و افزایش ایمنی جاده‌ای و کاهش تصادفات درون و برون شهری از اهداف امضای این تفاهم نامه است.

در نشست امضای این تفاهم نامه، سید حمید کلانتری مدیرعامل انجمن بهره‌وری ایران با قدردانی از نگاه مترقی رئیس کل بیمه مرکزی به مقوله بهره‌وری و اهمیت آن در فرایند توسعه، اظهار داشت: موضوع اصلی این تفاهم نامه گسترش فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه با استفاده از روش‌های موثر ترویجی آموزشی و اطلاع‌رسانی و همچنین تلاش در جهت کاهش تصادفات و هزینه‌های شرکت‌های بیمه‌گر با استفاده از روش‌های موثر بهبود بهره‌وری در شرکت‌های بیمه و متقابلا استفاده از روش‌های موثر بهبود بهره‌وری در شرکت‌های بیمه است.

وی ادامه داد: از دیگر موضوعات موردنظر در این تفاهم‌نامه، استفاده از ظرفیت بزرگ و وسیع شرکت‌های بیمه در تعامل با بیمه‌گذاران برای گسترش فرهنگ بهره‌وری است.

دکتر غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی نیز در این نشست با بیان که بی توجهی به امر بهره‌وری می‌تواند سازمان‌ها و نهادها را با هزینه های بسیار اقتصادی و همچنین مشکلات مدیریتی روبرو کند، تاکید کرد: تعیین شاخص‌های رشد بهره‌وری و استانداردسازی آن می‌تواند به صنعت بیمه و صنایع دیگر در حوزه پایش فعالیت و نظارت بر عملکرد کمک کند.

رئیس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از تلاش تمامی فعالان حوزه فرهنگ سازی بیمه، یادآور شد: اجرای دقیق و کامل مفاد این قبیل تفاهم نامه‌ها می‌تواند زمینه آشنایی هر چه بیشتر مردم با ظرفیت‌ها و خدمات بیمه‌ای را فراهم کند.

شایان ذکر است که در این تفاهم نامه علاوه بر موضوعات یاد شده، سرفصل‌هایی با عناوین بررسی روش‌های خلاقانه مدیریت ریسک، تاسیس و مدیریت شتابدهنده بیمه، تولید و ارائه سیستم‌های آموزشی و ترویجی و همچنین برگزاری همایش‌های تخصصی، جشنواره و نشست‌های تخصصی نیز طراحی شده که با هدف کنترل سوانح و ایجاد آرامش بیشتر در سطح جامعه به مرحله اجرا خواهد رسید.

گفتنی است انجمن بهره‌وری ایران به‌منظور پیشبرد نهضت و حرکت بهره‌وری کشور تاکنون تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان ملی بهره‌وری ایران و سازمان مدیریت صنعتی نیز منعقد کرده است.

 

لینک خبر در سایت بیمه مرکزی ایران

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش