اهدای تندیس سیمین به بیمه تعاون

 

تندیس سیمین انجمن بهره وری ایران از سوی این انجمن به شرکت بیمه تعاون به عنوان حامی ویژه توسعه بهره وری کشور اهدا شد.

 در نشست مشترک مهندس سید حمید کلانتری، مدیرعامل انجمن بهره وری ایران و دکتر یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون و مدیران این شرکت که صبح امروز هفدهم تیرماه در محل شرکت بیمه تعاون برگزار شد، تندیس سیمین این انجمن به عنوان حامی ویژه به شرکت بیمه تعاون تعلق گرفت.

به گزارش روابط عمومی انجمن بهره وری ایران، در ابتدای این جلسه، یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این شرکت از از اخذ و اجرای استانداردهای مختلف از جمله استانداردهای مدیریتی ISO9001، استانداردهای رضایتمندی مشتریان شامل ISO1002 و ISO10004 که نقش مهمی در ارتقای بهره وری در این شرکت دارند، خبر داد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در این شرکت مورد توجه جدی قرار گرفته، مقوله «مدیریت ریسک» به شمار می آید که این شرکت آمادگی دارد تجربیات خود را در این زمینه در اختیار انجمن و سایر نهادها قرار دهد.

به گفته مدیرعامل بیمه تعاون، این شرکت با 24 شعبه، 425 نماینده عمومی و 100 نماینده در بیمه عمر، در حال حاضر 300 هزار نفر بیمه گذار در سراسر کشور را تحت پوشش خود دارد. سرمایه این شرکت به میزان 150 ملیارد تومان و پرتفوی آن در فرابورس با رشدی حدود 80 درصد به 381 میلیارد تومان رسیده است.

مهندس سید حمید کلانتری، مدیرعامل انجمن بهره وری ایران نیز ضمن قدردانی از توجه شرکت بیمه تعاون به مقوله بهره وری، به تشریح مفاهیم بهره وری به صورت مختصر پرداخت و تصریح کرد: مساله مشترک بیمه و بهره وری، «ضریب نفوذ» در جامعه است و بیمه به عنوان یکی از پرمخاطب ترین صنایع کشور می تواند نقش پررنگی در ارتقای بهره وری در جامعه ایفا کند، لذا همکاری این دو مجموعه ضمن اینکه می تواند به ارتقای بهره وری در صنعت بیمه کمک کند، می تواند نقش موثری در توسعه بهره وری در میان شهروندان نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه بهره وری از بدیهی ترین مواردی است که در اقتصاد و جامعه نقش اساسی دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در کنار سرمایه گذاری، بهره وری عامل دیگری است که نقش با اهمیتی در تولید ناخالص ملی دارد، از همین رو به همت انجمن بهره وری ایران، موضوع بهره وری در برنامه چهارم توسعه مدنظر قرار گرفت که بر اساس آن تقریبا 31 درصد از رشد اقتصادی کشور یعنی دو و نیم درصد از رشد 8 درصدی اقتصاد کشور می بایستی از طریق بهره وری حاصل می شد، ضمن اینکه این میزان در برنامه پنجم توسعه 33 درصد و در برنامه ششم توسعه 35 درصد پیش بینی شده بود که متاسفانه فاصله بسیاری تا آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه بهره وری در شرایط تحریم از اهمیت مضاعفی برخوردار است، خاطرنشان کرد: بهره وری در همه سطوح از جمله سطح فردی، خانواده، مدرسه، محیط کار و سایر موارد و در مقوله هایی چون آب و انرژی باید مورد توجه قرار بگیرد.

کلانتری، بهره وری را حاصل کارایی و اثربخشی دانست و ادامه داد: در بهره وری، موضوع «کارایی» بیشتر مورد توجه قرار دارد و سنجش آن نیز آسان تر است، اما توجه به «اثربخشی» با توجه به پیچیدگی های آن کمتر مدنظر بوده، به عنوان مثال در صورتی که میزان تولید افزایش یابد، اما به مسائل و آثار زیست محیطی آن توجه کافی صورت نگیرد، نمی تواند به ارتقای بهره وری منجر شود. لذا برای حصول بهره وری، لازم است هر دو مقوله کارایی و اثربخشی در کنار هم مورد توجه باشد.

شایان ذکر است که در متن لوح سپاس تندیس سیمین بهره وری انجمن بهره وری ایران آمده است:

عزم و همت والای شما در حمایت از حرکت توسعه و بهره وری با اعلام آمادگی در پذیرش ایفای نقش به عنوان حامی ویژه انجمن بهره وری ایران موجب امتنان و شایسته سپاس است.

امید است این اقدام، سرآغاز توجه بیشتر به ارتقای بهره وری در آن شرکت و توسعه و ترویج بهره وری در سطح ملی و در رشد اقتصادی شود.

 

لینک خبر در سایت بیمه تعاون

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش