چالشهای بهره‌وری کشور

 

سید حمید کلانتری در نخستین همایش متولیان بهره‌وری استان ها به بیان چالش های کشور در این زمینه پرداخت.

سید حمید کلانتری، مدیرعامل انجمن بهره وری ایران در این همایش که روز سه شنبه یکم بهمن ماه 1398 با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری ایران برگزار شد، ضمن تشریح این نکته که چرا به بدیهیاتی در کشور از جمله پایین بودن فرهنگ همکاری و تعاون و ناکارآمدی نظام تعیلم و تربیت توجه نمیکنیم، به بیان چالش های بهره وری کشور پرداخت و گفت: دولتی بودن اقتصاد و هزینه های بالای دولت و همچنین دارایی ها و سرمایه های فراوان دولت با بهره وری پایین از چالش های بهره وری کشور است.

وی ادامه داد: بالابودن هزینه های غیرضرور و تخصیص نامناسب و نابهینه منابع، نبود نگاه و نگرش بلندمدت، ضعف در مدیریت و توسعه منابع انسانی و عدم توجه به مقوله دانش مدیریت و خدمات مشاوره از دیگر چالش های ارتقای بهره وری در کشور است.

مدیرعامل انجمن بهره وری ایران، نظام بودجه ریزی کشور را یکی از چالش های اساسی بهره وری کشور دانست و خاطرنشان کرد: ساختار و نظام حکمرانی کشور نیز با مثالی از جمله عدم پاسخگویی، نبود شفافیت و مسئولیت پذیری، موازی کاری و نبود نظام نظارت و ارزیابی کارآمد از دیگر چالش هایی است که در این زمینه وجود دارد.

ابوالفضل کیانی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، مهدی پازوکی رییس مرکز اسناد، مدارک و انتشارات سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر آزموده اردلان رییس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه کشور، بایزید مردوخی مشاور مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری، صمیمی مشاور رییس سازمان و رییس شورای مشاورین و انجمن های تخصصی و صاحبنظران توسعه کشور از دیگر سخنرانان این همایش بودند که  از سوی سازمان ملی بهره وری ایران در سالن همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش