گزارش واکاوی بهره‌وری انرژی

 

گزارش واکاوی دلایل 50 سال ناکارآمدی کشور در بهبود بهره وری انرژی از سوی انجمن بهره وری ایران منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن بهره وری ایران، در این گزارش که از سوی شرکت مشاوره مدیریت آریانا و انجمن بهره وری ایران منتشر شده است، به موضوعاتی از قبیل یارانه انرژی در ایران و جهان، بهره وری انرژی و شدت انرژی در ایران، میزان مصرف انرژی کشور به تفکیک هر بخش، دلایل افول بهره وری انرژی در کشور و راهکارهای بهبود آن پرداخته شده است.

 بر اساس این گزارش در سال 2018 میلادی، 70 میلیارد دلار یارانه انرژی در ایران پرداخته شده که 15 دردصد از تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می شود و ایران را به رتبه اول پرداخت انرژی در جهان با اختلاف بدل کرده است.

همچنین در این گزارش آمده است که بهبود بهره وری انرژی در کشور چین طی سال های 1995 تا 2009 میلادی دو و نیم برابر بوده است. در حالی که رشد شدت مصرف انرژی در ایران از سالهای 1990 تا 2018، 60 درصد افزایش یافته است.

همچنین در این گزارش با بیان اینکه عرضه انرژی اولیه در کشور معادل 1852 میلیون بشکه نفت خام است، تصریح شده از این میزان، مصرف نهایی به 1364 میلیون بشکه معادل نفت خام می رسد و 488 میلیون بشکه معادل نفت خام هدر می رود.

در پایان این گزارش نیز با تشریح دلایل موضوع کاهش و افول بهره وری انرژی در ایران، اصلاح ساختار مدیریت انرژی کشور، اصلاح قیمت حامل های انرژی، بر طرف کردن موانع اجرای مقررات بخش انرژی، ارتقای فرهنگ مدیریت مصرف و الزام به تولید یا واردات وسایل پربازده به عنوان راهکارهای بهبود بهره وری انرژی در کشور مطرح شده است.

 

گزارش واکاوی دلایل 50 سال ناکارآمدی در بهبود بهره وری انرژی بخش اول

گزارش واکاوی دلایل 50 سال ناکارآمدی در بهبود بهره وری انرژی بخش دوم

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش